افزایش هزینه مطالبات یک نگرانی قابل توجه برای بسیاری از مشاغل فعال در بخش حمل و نقل است که به طور بالقوه باعث ایجاد دردسرهای بیشتر در هنگام کنترل ترازنامه می شود.
رویدادها و چالش های جهانی در سه سال گذشته تأثیر قابل توجهی بر بخش حمل و نقل و لجستیک داشته است. تورم ادعاهای موتور به تنهایی حدود 10% تخمین زده می شود که برای صنعت متکی به حمل و نقل کالا، می تواند بار سنگینی را تحمل کند. به این افزایش هزینه‌های خسارت‌های شخصی و همچنین هزینه‌های بازگرداندن/تعمیر انبارها و سایر دارایی‌های دارایی اضافه کنید، و کسب‌وکارهای حمل‌ونقل ممکن است نیاز داشته باشند که هزینه کل ریسک خود را در برابر پوشش ارائه‌شده توسط برنامه بیمه خود ارزیابی کنند.

تورم مطالبات چیست؟
تورم خسارت به عنوان تغییر در هزینه مورد انتظار خسارت از یک سال به سال دیگر تعریف می شود. تورم مازاد خسارت به عنوان تغییرات در هزینه مطالبات فراتر از تورم اقتصادی معمولی تعریف می شود. این سناریو باید توسط بیمه‌گران برای تعیین ارزش خسارت و تعیین ذخیره مناسب در نظر گرفته شود، زیرا داده‌های تاریخی خسارت ممکن است اطلاعات کافی را در زمانی که تورم خسارت بالا است ارائه نکند.

بازار چالش برانگیز بیمه موتور
در فضای بیمه موتور، عوامل متعددی با هم ترکیب شده اند تا یک «طوفان عالی» برای هزینه های خسارت ایجاد کنند.

با بازگشت به مراحل اولیه همه‌گیری COVID-19 و قرنطینه‌های متعاقب آن، به دلیل کاهش چشمگیر تعداد وسایل نقلیه در جاده‌های بریتانیا، ادعاهای موتوری کاهش شدیدی داشت. بر اساس ارقام منتشر شده توسط انجمن بیمه‌گران بریتانیا (ABI)، تعداد خسارت‌های پرداخت شده توسط بیمه‌گران در سال 2020 19 درصد کاهش یافته است. 2

این منجر به حاشیه سود بالاتری برای بیمه‌گران شد و بسیاری از آنها مقادیر قابل‌توجهی از حق بیمه را به مشتریان خود برگرداندند. بیمه‌گران به دنبال مشتریان جدیدی برای جایگزینی درآمد از دست رفته و کاهش نرخ‌های حمل‌ونقل، ایجاد مجموعه‌ای از شرایط بازار نرم با پذیره‌نویسان انعطاف‌پذیرتر و مایل به مذاکره در مورد شرایط پوشش بودند.

با این حال، با از سرگیری وضعیت عادی و بازگشت خودروها به جاده، تقاضا برای بیمه افزایش یافت و بازار شروع به سخت شدن کرد. عوامل دیگری مانند تقلب بیمه ای و حوادث آب و هوایی شدید این بازار چالش برانگیز را تشدید کرده است.

چالش های زنجیره تامین و کمبود نیروی کار
در همان زمان، تأخیر در ساخت ریزتراشه‌های بسیار مهم برای وسایل نقلیه، بیشتر به دلیل قرنطینه‌های COVID-19 در چین بود. جنگ در اوکراین پس از آن بر این مشکلات افزود و برگزیت نیز بر تامین به موقع قطعات خودرو تأثیر داشت. در نتیجه این ترکیب عوامل و اتفاقات، هزینه قطعات و مواد خودرو به شدت افزایش یافت و در نتیجه هزینه تعمیرات خودرو افزایش یافت. کمبود نیروی کار ناشی از کاهش مهاجرت به دلیل برگزیت و همچنین بازنشستگی زودهنگام بسیاری از افراد در طول همه‌گیری را به این موارد اضافه کنید، و زمان تعمیر بیشتر می‌شود.

دوره های کرایه طولانی تر برای وسایل نقلیه جایگزین
تأخیر قطعات به این معنی است که وسایل نقلیه می توانند برای مدت طولانی تری از جاده خارج شوند که معمولاً ضروری است. این یک اثر ضربه‌ای بر کرایه و جایگزینی وسایل نقلیه در زمانی که تعمیر منتظر قطعات است، می‌گذارد. هزینه های واردات و هزینه سوخت تنها بر این موضوع افزوده است.

هنگام تحویل، قطعات گران‌تر می‌شوند و هزینه‌های نیروی کار نیز به دلیل تورم عمومی در بریتانیا که نرخ نیروی کار را بالا می‌برد، افزایش می‌یابد – باز هم، اثر منفی کمبود نیروی کار. پذیره نویسان باید این هزینه ها را به مشتریان خود منتقل کنند، یعنی حق بیمه بالاتر و به طور بالقوه محدودیت هایی در پوشش.

عوامل موثر بر ادعای بدهی
تغییرات در نرخ تنزیل Ogden هزینه ادعای خسارت های شخصی فاجعه بار را افزایش داده است. سایر عوامل مرتبط افزایش هزینه های مراقبت و دستمزد مراقبان، تورم هزینه های مطالبات درآمدی (به دلیل افزایش در دستمزد زندگی ملی) هزینه های پروتز با پیچیده تر شدن فناوری است.

علاوه بر ادعاهای خسارت شخصی، صاحبان مشاغل باید تأثیر تورم را بر هزینه های مواد، تعمیر و نیروی کار مربوط به ادعاهای مسئولیت شخص ثالث برای خسارت اموال نیز در نظر بگیرند. اگر حادثه ای رخ دهد که منجر به آسیب به اموال شخص ثالث شود – چه به دلیل یکی از وسایل نقلیه شما یا حادثه دیگری که کسب و کار شما مسئول آن تلقی می شود – مبلغ ادعا ممکن است از آنچه بیمه نامه شما را پوشش می دهد بیشتر باشد.

قوانین جدید راه سلسله مراتب
تغییرات کد بزرگراه که در ژانویه 2022 معرفی شد، در مورد مسئولیت، به ویژه سلسله مراتب جدید کاربران جاده، توجه بیشتری برای حمل و نقل ها به حساب می آید . این قانون بر این فرض استوار بود که کسانی که بالقوه می‌توانند بیشترین آسیب را به دیگران وارد کنند، باید بیشترین مسئولیت را برای کاهش خطری که ممکن است برای کاربران جاده ایجاد کنند، داشته باشند. در بالای این سلسله مراتب، عابران پیاده و پس از آن دوچرخه سواران، اسب سواران، موتورسواران، خودروها/تاکسی ها، ون ها/مینی بوس ها و – در نهایت – وسایل نقلیه بزرگ مسافری و کالای سنگین قرار دارند.

اساساً، این قانون به این معنی است که حمل‌ونقل‌ها یکی از گروه‌های اصلی کاربران جاده هستند که بیشترین مسئولیت را برای اطمینان از ایمنی سایر کاربران جاده بر عهده دارند و بنابراین ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ادعای مسئولیت علیه آنها باشند. این ریسک بالا را با هزینه فزاینده ادعاهای خسارت شخصی ترکیب کنید و بررسی مجدد سطوح پوشش بدهی و همچنین سرمایه گذاری خود در مدیریت ریسک می تواند حیاتی باشد.

چگونه گالاگر می تواند کمک کند
تیم حمل و نقل اختصاصی ما می تواند به شما در مورد نحوه کنترل تجربه ادعاهای خود که به ویژه در شرایط آب و هوایی کنونی مهم است، راهنمایی کند. ما یک سرویس بررسی قابلیت دفاع ادعاها را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند در معرض خطر قرار گرفتن خود کاهش دهید و به شما در دفاع از کسب و کار خود در صورت طرح ادعای مسئولیت علیه شما کمک کنیم.

گالاگر همچنین طیف وسیعی از خدمات مدیریت ریسک، از جمله خدمات تخصصی مدیریت ریسک ناوگان را ارائه می دهد ، که از طریق آنها می توانیم به شما کمک کنیم از سرمایه گذاری ناوگان خود محافظت کنید و وظیفه مراقبت خود را در قبال کارکنان و مردم انجام دهید.

شرکت های بیمه به اپراتورهایی که آماده اتخاذ رویکردی پیشگیرانه برای مدیریت ریسک خود هستند، نگاه مثبت تری دارند. با حمایت از شما در این زمینه، تیم ما ممکن است بتواند به شما در کنترل هزینه ها و همچنین بررسی برنامه بیمه فعلی شما کمک کند تا اطمینان حاصل شود که پوشش مناسبی برای پیشرفت کسب و کار خود دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up