رانندگی در خارج از کشور روش مناسبی برای گشت و گذار در شهرهای بزرگ به شمار می رود. به خصوص زمانی که به قصد تجارت در حال سفر هستید این کار می تواند بهترین گزینه برای ملاقات با همکاران و رسیدن به محل قرار باشد . علاوه بر برخورد با مناطق نا آشنا ، ممکن است با زبانی نا آشنا نیز مسیرتان را جهت یابی کنید . اگر در سمتی از جاده رانندگی می کنید که به آن عادت ندارید ، این کار چالشی دوبرابر به حساب می آید . با ایران هتل همراه باشید تا از نکات مهم پیرامون رانندگی در خارج از کشور مطلع شوید:

پیش از رفتن :
چند کار است که می توانید قبل از سفر رفتن انجام دهید تا موقع رسیدن به مقصد کارتان آسانتر شود . مانند:

رزرو زود هنگام :

رزرو ماشین اجاره ای را به لحظات آخر موکول نکنید . در بسیاری از کشورها ، ماشین های معمولی یا ماشین های خاص ( برای مثال ماشین های دنده اتوماتیک ) به صورت محدود در دسترس هستند . به محض اینکه سفر شما قطعی شد باید ماشین اجاره ای را رزرو کنید .

اسناد کاری را به ترتیب دریافت کنید:
در بسیاری از کشورها برای رانندگی نیاز به مجوز رانندگی بین المللی دارید . حتی اگر این مجوز قانونا نیاز نباشد ، ممکن است آژانسی که ماشین اجاره می دهد آن را از شما بخواهد . در صورتی که شما توسط پلیس محلی متوقف شوید یا تصادف کنید ، این مجوز می تواند بسیار مفید واقع شود . هزینه این مجوز بیست دلار است و به مدت یک سال اعتبار دارد و در کشور ما از طریق مراجعه به مراکز اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران قابل دریافت می باشد .

بیمه را مد نظر قرار دهید :
قبل از رسیدن به مقصد ، در مورد بیمه تان فکر کنید . بسیاری از کشورها طرح بیمه اجباری دارند . بیشتر اوقات ، کارت اعتباری شما بیمه را تحت پوشش قرار می دهد و حداقل الزامات آن کشور را برآورده می کند . از قبل با شرکت بیمه تماس بگیرید تا از جزئیات پوشش بیمه مطلع شوید . اگر به هدف تجاری سفر می کنید ، شرکت شما احتمالا طرح بیمه سراسری دارد ، بنابراین قبل از سفر این موضوع را از محل کار پرس و جو کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up